Moduly: API Uloženka není jen Uloženka

25.01.2017
od Roman Drnovec
Neúprosně se blíží EET, které zasáhne všechny e-shopy, kde probíhají platby kartou. Nemusíte mít však strach, že bychom u nás v CS-Cartu na tuto novinku nemysleli. Již teď pracujeme na řešení, které bude ideálně během února připraveno. O vydání Vás budeme včas informovat. Ale teď přejdeme k příjemnější novince.

Rádi bychom Vám představili nový modul Uloženka API, který jsme implementovali na konci minulého roku 2016. A protože pod jeho názvem se neskrývá zdaleka tolik toho, co modul umí, je třeba se na něj podívat trochu důkladněji.


To hlavním, co je třeba říct, že díky Uloženka API získáte jednotné propojení s dopravci jako jsou Česká Pošta (Balík do ruky, Balík na poštu), DPD, DPD SK, Balíkomat, InTime a samozřejmě také možnost zasílat zásilku na výdejní místa Heureka point (více info zde).

 


 

Celý proces je navržen tak, aby co nejvíce zautomatizoval logistickou část objednávek a bylo jej možné řídit přímo z administrace CSCart. Rozdělit bychom jej mohli do:

Volba dopravy při nákupním procesu

Naprostá většina provozovatelů e-shopů poskytuje dopravní metody typu Kurýr, Osobní odběr a Partnerské výdejní místo, což v tomto případě konkrétně znamená Heureka point. Uloženka API v této části načítá aktuální seznam výdejních míst (nastavených k danému účtu v administraci Uloženky) a zobrazuje je zákazníkovi. Pokud zákazník vybere pro svoji objednávku jedno z výdejních míst, je tato informace přenesena do objednávky a adresa výdejního místa uložena jako Doručovací adresa. Pokud se adresa nebo výdejna změní, je možně ji později upravit v administraci.

Volba dopravce a expedice zásilky

Jak už bylo zmíněno na začátku, API otevírá možnost propojení i s jinými dopravci/službami než je jen Heureka point. V případě zvolené dopravní metody (např. Kurýrem), stačí v administraci u objednávky vybrat příslušného dopravce/služby a pouhým uložením objednávky odeslat novou zásilku dopravci. U každé dopravní metody si lze navíc zvolit preferovaného dopravce.

Výsledek odeslání zásilky je potom (dle nastavení) propsán do stavu objednávky společně s číslem zásilky.

Sledování stavu zásilky a změna stavů objednávky

Jelikož systém ví, jaké má objednávka číslo zásilky je schopen zásilku sledovat a podle stavu zásilky měnit i stav objednávky (dle nastavení) resp. zasílat emaily zákazníkům. To znamená, že pokud je např. zásilka předána nebo naopak nevyzvednuta, jste vy anebo zákazník včas informováni.

To je v kostce shrnutí funkcionalit modulu Uloženka API pro CSCart. V kombinaci s moduly ThePay nebo PayU se stává zpracování objednávek z velké míry automatickým a šetří značné množství času při každodenním zpracování nových objednávek.

Kontaktní formulář

Zadejte znaky, které vidíte na obrázku.